3 økter på under 15 min

Synes du dørstokkmila kan være vel lang på vinterstid? Da er hjemmetrening gull verdt.

Med øvelser du kan gjøre hjemme i stua eller på hytta kan du få gjennomført mye på kort tid. Hvis du i tillegg legger opp økta på forhånd slipper du å bruke tid og energi over å gruble på hva du skal gjøre eller hvor mange repetisjoner og sett du skal gjennomføre.


Her får du tips til 3 ekspress-økter som gjør at du er ferdigtrent på under 15 minutter: 

ØKT 1:
Sett på en stoppeklokke på 12 minutter. I løpet av disse 12 minuttene gjør du så mange runder du kan av følgende øvelser:
10 rygghev
10+10 ettbens seteløft
10 pushups
10+10 hoppende utfall

ØKT 2:
EMOM 15 minutter – for hvert minutt skal du gjennomføre en bestemt øvelse med et bestemt antall repetisjoner. I løpet av 15 minutter har du gjennomført 3 runder av følgende øvelser:

Minutt 1: 30+30 russian twist
Minutt 2: 20 knebøy med hopp
Minutt 3: 10+10 utfall bakover
Minutt 4: 8 burpees
Minutt 5: Pause

ØKT 3:
TABATA – en tabata-runde består av 8 runder x20/10 sekunder (du jobber i 20 sekunder og har pause i 10 sekunder). En tabata-runde tar snaue 4 minutter. I løpet av 15 minutter rekker du 3 tabata-runder – hvor du har cirka 1 minutt pause mellom de ulike rundene.

Tabata 1 – 8×20/10 med to øvelser:
Knebøy + Hockeyposisjon (gjør øvelsene annenhver gang)

Tabata 2 – 8×20/10 med to øvelser:
Jumping Jacks + Pushups (gjør øvelsene annenhver gang)

Tabata 3 – 8×20/10 med to øvelser:
Mountain Climber + 1/2 burpees (gjør øvelsene annenhver gang)

Kommentarer

kommentarer