3 hjemmeøkter på stuegulvet

Mange har fått et helt nytt forhold til hjemmetrening de siste dagene. En kombinasjon av stengte treningssentre, karantene og hjemmekontor bidrar til at det florerer med tips i sosiale medier til treningsøkter og øvelser man kan gjøre uten å være avhengig av utstyr eller stor plass å boltre seg på. 

Hjemmetrening er ikke noe nytt for min del, men nå kommer jeg til å bli enda råere på nettopp det å bruke kreativiteten til å trene både styrke og kondisjon med kroppsvektøvelser samt å bruke diverse møbler og lignende som litt ekstra treningsutstyr.

De siste tre dagene har jeg trent tre ulike økter i stua der det har blitt blant annet tabata-intervaller, sirkeløkt og kroppsvekttrening. Jeg kommer til å fortsette å dele mer hjemmetrening fremover så følg med.

Det gjelder å se muligheter fremfor begrensninger i dagene og ukene som kommer. Bli inspirert og motivert av andre til å vedlikeholde gode treningsrutiner til tross for stengte gym! 

Øktene finner du her: 

View this post on Instagram

Nå er det hjemmetrening og utendørs-økter som gjelder i tiden fremover ❤️😌👌🏻 Det er bare å la seg inspirere av økter og tips som florerer på sosiale medier 🙌😅 Her er en kjapp hjemmetreningsøkt fra meg som får både muskler og blodpumpa til å jobbe: 1) 10+10 bulgarske splittbøy med hopp 2) 10 dips 3) 10+10 ettbens hipthrust 4) 10 mageliggende benhev 5) 10 pushups Kjør alle øvelsene etter hverandre og gjenta 3-5 runder. Eller flere om du vil 😏 Fortsett med å prioritere fysisk aktivitet selv om treningssentre nå er stengt og felles sportslige aktiviteter er avlyst. Det gjør så godt for hode og kropp, styrker immunforsvaret og gir deg en bitteliten mental timeout i den absurde og meget spesielle situasjonen vi nå er i. Ta vare på deg selv og helsa di så godt du kan 🙃 #shapeupnorge #vgvektklubb #sterkhelse #sterkhverdag #treningsglede #hjemmetrening

A post shared by Silje Bjørnstad (@silje_bjornstad) on

View this post on Instagram

Du vet de øktene som ser så snille og greie ut på papiret, og så bare 🥵☠️🔥😬 Denne tabata-økten ble en slik opplevelse for min del (eventuelle smil på klippene er 100 prosent falske, jeg har det egentlig bare vondt🤷🏻‍♀️😂) Men denne økta er sabla effektiv, enkel og rask å gjennomføre, krever ikke noe utstyr og kan utføres når som helst, hvor som helst. Tabata-trening gjennomføres med 8 runderx20/10-intervaller og skal bære preg av korte arbeidsperioder med høy intensitet. Her får du tips til 3 ulike kombinasjoner hvor du jobber 20 sekunder, har 10 sekunders pause og gjør dette 8 ganger. Ha cirka 1 minutts pause mellom hver tabata-kombinasjon og du er ferdigtrent på 15 min! 1) Knebøy + hockeyposisjon (annenhver gang) 2) Pushups + russian twist (kjør først 4 runder pushups og så 4 runder russian twist) 3) Mountain climber + burpees (annenhver gang) #vgvektklubb #sterkhelse #hjemmetrening #tabata #shapeupnorge

A post shared by Silje Bjørnstad (@silje_bjornstad) on

View this post on Instagram

🔥Ikke-tenke-bare-gjøre-modus: 30 min hjemmetrening på stuegulvet med 3 runder av 8 ulike kroppsvektøvelser som sammen trener både styrke og kondisjon 🥳🥵😅 Sett på en stoppeklokke og jobb 40 sekunder med 20 sekunders pause med følgende øvelser: 1) Hoppende utfall 2) Rygghev 3) Klatreplanke 4) Halve knebøy 5) Pike pushups 6) Mageliggende diagonalhev 7) Mageliggende-ryggliggende burpees 8) Bordet Etter 1 runde (som da tar 8 min) tar du 1-2 minutters pause før du gjentar det samme igjen totalt 3 ganger for en effektiv halvtimes treningsøkt. (Du kan selvfølgelig fint gjennomføre med flere runder, fjerne/endre/legge til øvelser, og/eller arbeide med andre tidsintervaller som for eksempel 30/15, 45/15 etc 👌🏻) #vgvektklubb #hjemmetrening #sterkhelse #treningsglede

A post shared by Silje Bjørnstad (@silje_bjornstad) on

 

 

Kommentarer

kommentarer